Zmenkomatik

Delo, 05.08.2002

Za 100 tolarjev do zmenka (www.zmenkomatik.com). Storitve mobilne telefonije se v svetu ne razvijajo s tako vnemo, kot bi pričakovali glede na njen razcvet. Dejstvo je, da precej uporabnikov sploh ne uporablja večine storitev, ki jih ponujajo mobilni operaterji (WAP, informacije SMS). Očitno pa je, da so storitve, ki temeljijo na uporabi kratkih sporočil SMS, še vedno daleč najbolj priljubljene. Prvega avgusta 2002 je tako zaživela še ena v seriji storitev, ki jih slovenskim uporabnikom mobilnih telefonov ponujajo različni ponudniki.

Gre za sistem zmenkomatik, ki predstavlja kombinacijo spletnega informacijskega sistema in kratkih sporočil SMS. Kot pove že ime, je namenjen zmenkom med uporabniki. Na podlagi izdelanega profila, ki ga uporabnik vpiše na spletnih straneh, je možna komunikacija med uporabniki sistema prek sporočil SMS bodisi za nova poznanstva, zmenke ali avanture. Izmed profilov uporabnikov sistem najde ustrezne, s katerimi lahko nato uporabnik anonimno komunicira prek sporočil SMS. Cena vsakega prejetega sporočila znaša 100 tolarjev, uporabniki pa lahko omejijo število dnevno prejetih sporočil potencialnih zmenkov na slepo. Prednost sistema zmenkomatik je ravno v njegovi plačljivosti in anonimnosti: v nasprotju z vrsto neresnih oglasov, ki se pojavljajo na spletnih straneh s podobno vsebino, je verjetnost »slepega« zmenka bistveno manjša. Pogovarjali smo se z gospo Brino Brišar, vodjo projektov v družbi Divisia d.o.o. iz Ljubljane, ki je ponudnik storitve zmenkomatik.

Poznamo telefonske linije za zmenke, spletne strani, namenjene zmenkarijam, ob petkih na nekaterih radijskih postajah sprejemajo klice mladih, ki si želijo zmenkov na slepo. Katere so bistvene prednosti vašega sistema Zmenkomatik? Zmenkomatik z uporabniškega vidika ima pred zgoraj omenjenimi več prednosti. Komunikacija poteka v realnem času oziroma takrat, ko si uporabniki želijo stika; storitve sistema so plačljive, kar povečuje resnost namer uporabnikov; uporabniki ohranjajo svojo anonimost (in zasebnost), saj komunicirajo samo pod vzdevkom, ki si ga sami določijo (kdaj razkrijejo svojo pravo identiteto, je prepuščeno njihovi presoji) in končno, celotno dogajanje je pod stalnim nadzorom skrbnika sistema (z izjemo vsebine sporočil SMS). Skrbnik skrbi za nemoteno delovanje sistema, po potrebi pomaga uporabnikom ter skrbi za primerno vsebino oglasov, skladno s pravili Zmenkomatika.

Zakaj ste se odločili za uporabo razmeroma stare tehnologije sporočil SMS in ne na primer storitve WAP, ki jo da rajo že skoraj vsi telefoni GSM? Z njo uporaba internetnega dela sistema sploh ne bi bila več potrebna? Uporaba WAP je na žalost večjemu delu uporabnikov velika neznanka. WAP omogoča dokaj okorno, predvsem pa zamudno in dolgotrajno vpisovanje podatkov (vsaj v našem primeru). Nasprotno pa se uporaba sporočil SMS iz leta v leto povečuje. Pozna jih in z (očitnim) veseljem uporablja velika večina lastnikov mobilnih telefonov. Odločitev za komunikacijo s sporočili SMS je bila torej preprosta: ljudje so jih vajeni in jih uporabljajo v vsakdanjem življenju. Sporočanje SMS je postalo nekakšna »obvezna pismenost« skorajda vsakega lastnika telefona GSM. Prav tako je uporaba spleta dokaj razširjena, vsaj na ravni osnovne uporabe. Spletna stran Zmenkomatika omogoča možnost razlage, pojasnil in pomoč uporabnikom. Sistem storitev Zmenkomatik tako združuje prednosti mobilne telefonije in spleta.

Kako sistem preprečuje zlorabe osebnih podatkov in kako je poskrbljeno za neresne oglase? Z Izjavo o varstvu zasebnosti, ki predstavlja politiko družbe, se zavezujemo k varovanju osebnih podatkov. Večinoma so podatki takšne narave, da ne omogočajo neposredne identifikacije uporabnika. Vsak oglas pregleda administrator, ki ga tudi aktivira. V primeru kršenja določil splošnih pogojev uporabe ali Smernic Zmenkomatika (ali v primeru oglasa komercialne narave) lahko administrator takšen oglas zavrne. Uporabnik bo po elektronski pošti prejel prijazen poziv k popravkom svojega oglasa. Poudariti pa moramo, da je zavoljo plačljivosti storitev že sama verjetnost pojavljanja tovrstnih oglasov zmanjšana.

Za zdaj lahko storitev Zmenkomatik uporabljajo le uporabniki Mobitela in Debitela. Kakšni so načrti z uporabniki storitev Simobila in Vege? Odločitev je posledica trenutnega stanja na slovenskem trgu, smo pa odprti za vse možnosti sodelovanja.

Za informiranje o ceni storitev je na spletnih straneh dobro poskrbljeno. Uporabniki se lahko naročijo na prejemanje sporočil SMS o primernih partnerjih. Vsako tako s sporočilo stane 100 tolarjev. Ali se lahko zgodi, da bo uporabnik v zelo kratkem času (mogoče bo imel mobilnik celo izklopljen) prejel nekaj deset sporočil in bo moral za vsako plačati 100 tolarjev? Uporabnik sam po lastni želji aktivira ali deaktivira to storitev (storitev TurboDate omogoča posredovanje obvestila o novem uporabniku želenega profila takoj, ko se ta prijavi v sistem, kar omogoča takojšnjo komunikacijo z njim prek sporočil SMS). Lahko si nastavi tudi število sporočil SMS, ki bi jih želel prejemati v enem dnevu (od 1 do 20). Po želji si prav tako lahko določi dnevni termin, kdaj jih želi prejemati.

Nameravate isto storitev ponuditi tudi v tujini? Ali načrtujete še kakšno storitev, ki temelji na podobni tehnologiji? Sistem Zmenkomatik nameravamo predstaviti tudi v tujini. Nekateri pogovori so že v teku. Tehnologija in storitve, ki so gradniki sistema Zmenkomatik (ohranjanje anonimnosti uporabnikov in distribucija sporočil SMS), pa omogočajo razvoj novih storitev in sistemov, ki niso omejeni samo na področje zasebnih stikov.

Še za konec: koliko uporabnikov pričakujete do konca letošnjega leta (oziroma v enem letu od uvedbe storitve) in koliko sporočil na dan (teden, mesec) nameravate posredovati? Predvidena števika končnih uporabnikov sistema v enem letu je 50.000. Količina sporočil pa je seveda odvisna predvsem od vneme in interesa uporabnikov. Za konec bi še poudarila, da nameravamo sistem Zmenkomatik stalno izboljŠevati in znotraj njega našim uporabnikom omogočati dodatne funkcionalnosti.

Mag. Uroš Škufca

V spletu trije ostri tekmeci Sistem zmenkomatik se je pridružil množično obiskanim spletnim srediŠčem, ki omogočajo zasebne stike in zmenke, v glavnem pa so brezplačni. V Slovenskem internetu so najbolj znani trije ” www.kupid.com, www.poljub.net in kupid.siol.net. Prvi je plačljiv, druga dva sta brezplačna. Servisi so sorazmerno obiskani “vsi so doslej zabeležili že nekaj deset tisoč obiskov”, zagotavljajo pa anonimnost in zaseb ebnost. Vsi so namenjeni tako hetero- kot tudi homoseksualnim uporabnikom.