Dnevnik, sreda, 13. avgust 1997
Klikneš, naročiš, dobiš.
Želimo si povratnih informacij in pobud, saj si prizadevamo zadovoljiti vse kupce.
Svetovni splet je bogatejši za novo ponudbo knjig. Založba Mladinska knjiga namreč odslej predstavlja svojo ponudbo tudi po internetu.
Obiskovalci njihovih strani na internetu lahko izbirajo in naročajo knjige, se seznanjajo s knjižnimi in revialnimi novostmi, posebnimi ugodnostmi, prednaročniškimi akcijami in drugimi dejavnostmi založbe.
Večinski delež predstavitve, ki jo lahko najdemo na naslovu www.mkz-lj.si je trenutno namenjen katalogu izdelkov (knjige, videokasete, CD-plošče, avdiokasete, CD-ROM-i) iz založniškega programa založbe. Kot je povedal vodja splošne prodaje založbe Riko Rižnar, se v Založbi Mladinska knjiga zavedajo pomena interneta, ki je v svetu sprožil množičen odziv in se nenehoma širi. Knjig in drugih svojih izdelkov iz prodajnega programa pa ne bi radi samo predstavljali, ampak tudi prodajali. Želijo si tudi povratnih informacij in pobud, saj si prizadevajo zadovoljiti vse kupce.
Na prvi strani elektronske knjigarne so v obliki ikon prikazane posamezne rubrike: predstavitev podjetja, knjižni katalog, posebne ugodnosti, prednaročila, tedenske novosti, revije, obvestila in naročanje. V knjižni katalog so razvrščene vse knjižne in druge izdaje iz njihovega založniškega in prodajnega programa. Katalog sproti dopolnjujejo z novimi izidi, tako da je vanjo trenutno vpisanih 2.400 naslovov izdelkov. Večina izdelkov ima poleg osnovnih podatkov (naslov, avtor, vrsta izdelka, število strani, vezava, maloprodajna cena, dobavljivost) tudi sliko naslovnice in krajši opis vsebine, nekateri izdelkj pa so predstvljeni tudi z videospotom. Med posebne ugodnosti so redno uvrščene mesečne akcijske prodaje z do 50 ostotkov nižjimi cenami. Pod ugodnimi ponudbami pa so predstavljena tudi vsa prednaročila za pomembnejše knjižne izdaje, ki jih prodajajo že pred izidom po posebno nižjih cenah.
Rubrika tedenske novosti posebej poudarja nove naslove. Ti ostanejo med novostmi mesec dne, nato se samodejno preselijo v redni knjižni katalog. Zanimivo je tudi poglavje revije, v katerem so predstavljene tri revije, ki jih izdaja založba: Ciciban, PIL – Pisani list in Gea. Vse tri se predstavljajo s povzetkom vsebine iz tekoče številke in z napovedjo zanimivosti iz prihodnih izdaj. Posebnost elektronske knjigarne je tudi poglavje obvestila, v katerem se lahko vsi brkljavci naročijo na redno obveščanje o novostih v založbi.
Ob vsakem predstavljenem izdelku je seveda gumb za izbiro in naročanje, ki omogoča vpisovanje poljubnega števila izdelkov in izvodov v naročilnico. To po elektronski pošti prek strežnika pošljete naravnost v računalniški informacijski sistem založbe, kjer naročilo obdelajo in ga naslednji dan izpišejo kot nalog za pošiljanje blaga. Dostavo iz skladišča do pošte v Založbi Mladinska knjiga zagotavljajo v 24 urah od naročila; tako lahko knjigo dobite v dveh do treh dneh. Trenutno prodajni katalog podpira le možnost nakupa po povzetju, v prihodnosti pa bodo kupcem omogočili tudi plačilo s kreditno kartico, pri prednaročilih tudi na obročno plačilo.
Elektronsko knjigarno so delavci računalniškega centra Založbe Mladinska knjiga skupaj s strokovnjaki podjetja I – Rose, ki je poskrbelo za programsko podporo knjigarne, pripravljali devet mesecev. Ker je internet zelo živahen in razvijajoč se medij, bodo tudi v prihodnje stalno skrbeli za posodabljanje in širjenje ponudbe na svojih straneh.
ROMAN REPNIK